Lucilla Kossowska – artystka, malarka, aktywistka, pedagog Instytutu Edukacji przez Sztukę-IEPS. Doktorantka na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, sekretarz zarządu InSEA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Wychowania przez Sztukę, członkini Związku Polskich Artystów Plastyków w Opolu i Warszawie (Interdyscyplinarna sekcja Młodzi Sztuką). Ukończyła studia podyplomowe na wydziale malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu (2002) i kursy malarstwa w Instytucie Sztuki w San Francisco, USA (1999). Realizuje m.in. program autorski „Angielski przez Sztukę”™. Jest autorką ponad 45 wystaw indywidualnych i grupowych w kraju i za granicą, m.in. w Meksyku (Museo MARCO Monterrey), Kolumbii (Galeria Akademii Sztuk Pięknych w Kartagenie) Europie (m.in. Parlament Europejski w Strasburgu, Galeria Miejska w Poznaniu, Galeria Sztuki Współczesnej w Opolu). Zrealizowała ponad 60 autorskich warsztatów twórczych w kraju i za granicą, m.in. dla Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, Biura Wystaw Artystycznych BWA w Katowicach, Muzeum Śląska Opolskiego i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Opolu.

Artystka o wystawie:
„W moich najnowszych pracach z cyklu Imaginarium tożsamości, do których zaliczają się również prace z cyklu Emocje, poszukuję odpowiedzi na pytanie, kim jestem. Tożsamość rozumiem za Baumanem jako zadanie, które realizuje jednostka poprzez swoją biografię. Swoje zadanie twórczej biografii rozwiązuję w formie malarskiej ekspresji. Tak więc pozwalam płynąć obrazom wewnętrznym, wypływać z głębi: wyobraźni, podświadomości, archetypów i żywiołów, aby mogły wyłonić się z materii malarskiej koloru, faktury, waloru i uprzedmiotowić. Jest to pracochłonny proces polegający na budowaniu i usuwaniu warstw laserunków w stanie otwartego umysłu, bez woli kontrolowania zjawiska. Poddawanie się procesowi, wyciszenie świadomości, działanie spontaniczne wydobywa na światło dzienne tę wyobrażeniową i zmysłową otoczkę, jaką jest imaginarium tożsamości. Zapraszam do obejrzenia rezultatów”.