Język polskiJęzyk angielskiJęzyk francuskiJęzyk ukraińskiJęzyk niemieckiJęzyk migowy
Antropologia, media, komunikacja
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2019
Sygn.: 100474951
Pojemny tytuł tomu sugerujący możliwy układ relacji i kombinacji pomiędzy trzema terminami, spełnia rolę kalejdoskopu interdyscyplinarnego badaczy respektujących perspektywę antropologiczną i komunikacyjną w badaniu mediów. Metafora kalejdoskopu dobrze oddaje różnorodność zgromadzonej tematyki, perspektyw interpretacyjnych i przyjmowanych koncepcji kultury oraz teorii mediów zdolnych do opisu dziejących się wydarzeń i zjawisk. Zaangażowanym w nie podmiotom kultury jawią się one jako zupełnie nowe, mają jednak swoje zapomniane źródła — perspektywa historyczna wydaje się więc niezbędna dla zrozumienia współczesności.

Źródło: http://www.wuwr.com.pl
Collins Michael
Książki, które zmieniły świat
Arkady, 2019
Sygn.: 82(091) (księgozbiór podręczny)
„Książki, które zmieniły świat” to piękny i fascynujący przewodnik po ponad 80 najbardziej cenionych, rzadkich i ważnych dziełach pisanych, od zwojów znad Morza Martwego do „Dziennika” Anny Frank. Każdy z rozdziałów, czy to opisujący iluminowane manuskrypty, tomy drukowane o zasadniczym znaczeniu, czy wybrane najwspanialsze przykłady literatury ilustrowanej, ukazuje, jak doszło do powstania każdej przełomowej książki i jakie przyniosła ona skutki.

Źródło: https://www.swiatksiazki.pl
Lieb Rebecca
Content. Elementarna cząstka marketingu
Znak Horyzont, 2018
Sygn.: 100475085
Content, we wszystkich swoich formach, stanowi najistotniejszy element każdej kampanii marketingowej. Znalezienie idealnej równowagi pomiędzy content marketingiem a strategią contentową jest niezwykle trudne, ale niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Dzięki tej książce dowiesz się nie tylko, jak wyprodukować treści na strony WWW, blogi i do social mediów, ale także, w jaki sposób skutecznie wykorzystać je do budowania społeczności wokół marki. To kompletny podręcznik, który powstał po wieloletnich badaniach nad dynamicznie zmieniającym się rynkiem, a także dzięki wielogodzinnym wywiadom z menedżerami światowych wiodących marek.

Źródło: https://www.empik.com
Gregor Bogdan
Marketing w erze technologii cyfrowych. Nowoczesne koncepcje i wyzwania
Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018
Sygn.: 100474378
Publikacja stanowi spektrum trendów i rozwiązań związanych z technologiami cyfrowymi, które będą miały istotne znaczenie dla procesu ewolucji marketingu w najbliższych latach. Ta interdyscyplinarna pozycja prezentuje dorobek naukowy pracowników różnych polskich uczelni oraz przedstawicieli świata biznesu, związanych z omawianymi trendami. Teoretyczne rozważania wzbogacone zostały licznymi przykładami, ilustracjami i opiniami praktyków.

Źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl
Zimniak-Rucińska Małgorzata
Infografika. Sztuka atrakcyjnego prezentowania treści
Helion, 2019
Sygn. 100474808
Jedna, dobrze przygotowana grafika ma większą moc niż tysiąc słów. Ta moc wzrasta, gdy grafika zostaje wzbogacona dodatkowymi wyjaśnieniami, a pełnię osiąga, gdy odbiorcy prezentowany jest cały zbiór dobrze przygotowanych grafik, uzupełnionych trafnymi treściami. Tak powstają infografiki — najskuteczniejsza forma przekazywania informacji w dobie Internetu. Dzięki powszechnie dostępnym narzędziom online każdy może dziś opracować dobrą infografikę. Nie potrzeba do tego talentu plastycznego, wystarczy respektować kilka reguł podczas pracy.

Źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl
Kosche Magdalena
Życie w społeczeństwie sieci. Teoria Manuela Castellsa a katolicka nauka społeczna
Instytut Wydawniczy PAX, 2018
Sygn.: 100474039
Struktura książki prowadzi czytelnika od opisu nowego paradygmatu antropologicznego i etycznego w społeczeństwie sieci, poprzez społeczno-kulturowe implikacje społeczeństwa sieciowego, aż po część poświęconą Kościołowi i jego społecznej nauce w relacji do społeczeństwa sieci. Ta ostatnia, bodaj najistotniejsza część publikacji, odnosi się do kilku wybranych kwestii: personalizmu, wspólnotowości oraz zasad życia społecznego traktowanych jako kluczowe z perspektywy społeczeństwa sieci widzianego jako wyzwanie dla Kościoła. Praca tak skomponowana doskonale wpisuje się w postulowany współcześnie paradygmat multidyscyplinarności badań.

Źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl
Ptaszek Grzegorz
Edukacja medialna 3.0. Krytyczne rozumienie mediów cyfrowych w dobie Big Data i algorytmizacji
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019
Sygn.: 100473984
Ze względu na konwergencję mediów i głęboką mediatyzację, edukacja medialna 3.0 włącza w obszar zainteresowania całą sferę technologiczną, która jest dla użytkownika niewidzialna i odnosi się do ukrytych mechanizmów zarządzania jego aktywnością, zachowaniem i uwagą podczas korzystania z nowych technologii cyfrowych. Mechanizmy te wiążą się z dominującą władzą w sieciach komunikacji, jaką w XXI wieku posiadły korporacje dzięki przyjętemu modelowi biznesowemu, którego celem jest pomnażanie kapitału poprzez angażowanie konsumentów w oferowane przez nich produkty oraz kontrolowanie aktywności na podstawie dostarczanych przez nich danych i treści.

Źródło: https://wuj.pl
Surma Jerzy
Cyfryzacja życia w erze Big Data. Człowiek, biznes, państwo
Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019
Sygn.: 100474479
Jerzy Surma na podstawie swoich wieloletnich doświadczeń praktycznych i badań naukowych opisuje zjawisko totalnej cyfryzacji naszego życia oraz wynikające z niego szanse i zagrożenia. Nie brakuje tu krytycznego spojrzenia na wiele aspektów Big Data, które spotykają się z powszechnym zachwytem. Podstawowym celem książki jest prezentacja i konsekwencje fenomenu zbierania i analizowania danych, które pozwalają na odkrywanie wzorców zachowania na poziomie indywidualnych osób oraz całych populacji. W tym kontekście można mówić o swoistej cyfryzacji życia, czyli sytuacji, kiedy zachowania współczesnego człowieka są odzwierciedlone i zarejestrowane w milionach śladów cyfrowych, jakie po sobie zostawiamy.

Źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl
Vaidhyanathan Siva
Antisocial Media. Jak Facebook oddala nas od siebie i zagraża demokracji
Wydawnictwo W.A.B., 2018
Sygn.: 100473973
Niniejsza książka, poświęcona hegemonii Facebooka, ukazuje się w najlepszym możliwym momencie, wpisując się w debatę o roli mediów społecznościowych w zachodnim modelu demokracji. „Antisocial Media” to atak na obecny model biznesowy Facebooka na wszystkich frontach. Autor opisuje manipulacje, jakim poddawany jest użytkownik po to, aby uzależnić go od social mediów. Ten „największy na świecie system inwigilacji” gromadzi dane o dwóch miliardach użytkowników. Żaden inny nośnik reklam nie może się równać z tym, co oferuje Facebook. Oferta gazet, magazynów i telewizji wypada przy tym blado. W systemie Zuckerberga produktem jesteśmy my – i nasza uwaga.

Źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl
Moore Jonathan
Zastrzelić, zadźgać i otruć, czyli historia morderstwa
Znak Horyzont, 2019
Sygn.: 100474035
W historii doszło do tysięcy ataków skrytobójczych, w tej książce opiszemy jednak wyłącznie te najciekawsze, najbardziej przerażające i mające największy wpływ na losy świata. Opowieści o najbardziej szokujących zabójstwach oraz ich sprawcach przyprawią Cię o dreszcz. Odkryjesz historie śmiałych i zdeterminowanych zamachowców, nie zawsze skutecznych, ale niesamowicie pomysłowych. Poznasz ich sławne ofiary: królów i ich rodziny, przywódców państw oraz celebrytów, a także narzędzia zbrodni, którymi się posłużyli.

Źródło: https://www.swiatksiazki.pl/