Język polskiJęzyk angielskiJęzyk francuskiJęzyk ukraińskiJęzyk niemieckiJęzyk migowy
Frank Westerman
My, człowiekowate
Warszawa : Wydawnictwo Agora, 2022.
Sygn. 100495121
Co czyni nas ludźmi? Na którym etapie ewolucji wyrwaliśmy się z królestwa zwierząt? I czy rzeczywiście nam się to udało? „«My, człowiekowate» (ebook w formacie epub, kindle mobi) – pasjonująca kompozycja reportażu, eseju i rozprawy naukowej – mierzy się z odwiecznym pytaniem: kim jest człowiek? Szukając na nie odpowiedzi, Frank Westerman podróżuje w czasie i przestrzeni, spotyka plejadę niesamowitych postaci, sięga do zamierzchłej historii i do najnowszych osiągnięć paleoantropologii.

Źródło: https://www.publio.pl/
Jacques Aumont
Interpretacja filmów
Warszawa : PIW, 2021.
Sygn. 100495119
Amunont w swoich najważniejszych książkach, nie ograniczał się do metod i narzędzi teorii filmu. Wybierał podejście pluralistyczne, biorąc pod uwagę fakt, iż wybrany przez niego problem badawczy nie jest wyłącznie obiektem wiedzy o filmie, lecz przejawia się na gruncie innych dyscyplin, takich jak filozofia, socjologia, antropologia, literaturoznawstwo, historia sztuki i in., bądź wręcz zostaje przez nie wyłoniony. Wszystkie te cechy odnajdziemy także w Interpretacji filmów.

Źródło: https://piw.pl/
Marta Motyl
Sztuka prowokowania. Tworzyli, bulwersowali, zachwycali... Michał Anioł, Manet, Munch, Picasso, Duchamp i inni
Warszawa : Lira Wydawnictwo, 2021.
Sygn. 100495131
Autorka świetnie przyjętej „Sztuki podglądania” o erotyce w malarstwie i grafice tym razem przybliża nam dzieła, które wzbudzały sensację, bulwersowały, zachwycały, oraz przedstawia sylwetki ich autorów. Wśród nich są m.in. Michał Anioł, Manet, Munch, Picasso, Duchamp. Dzieła te nie pozwalały publiczności na obojętność, ponieważ ich autorzy grali na emocjach. Z premedytacją czy przypadkowo? A może wejście do grona sław zapewnił im skandal?
Ich twórczość uwodziła i gorszyła, zmieniając świat sztuki. Przekonaj się, czy sprowokuje i zmieni także Ciebie…

Źródło: https://wydawnictwolira.pl/
Jens Andersen
Żyje się tylko dziś. Nowa biografia Astrid Lindgren
Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Sedno, copyright 2021.
Sygn. 100495132
Historia życia Astrid Lindgren pokazuje pomijane dotąd wątki jej biografii i wydobywa zazwyczaj marginalizowane aspekty jej życia, działalności i osobowości. Biografia Astrid Lindgren jest zarówno fascynującą opowieścią o życiu i twórczości jednej z najbardziej znanych i cenionych autorek książek dla dzieci w XX wieku, jak i ciekawym przyczynkiem do poznania szwedzkiej kultury społecznej w XX wieku.

Źródło: https://wydawnictwosedno.pl/
Chaikin, Andrew
Człowiek na księżycu : program Apollo
Kraków : Wydawnictwo Astra, 2021
Sygn. 100491517
Opierając się na dogłębnych wywiadach z ponad dwudziestoma astronautami, którzy w ramach programu Apollo wyruszyli w kierunku Księżyca, a także z tymi, którzy walczyli o realizację misji, dziennikarz Andrew Chaikin pokazuje każdy aspekt przedsięwzięcia z niezwykłymi szczegółami. Niniejsza książka to niecodzienny obraz heroizmu człowieka. Sami astronauci uznali ją za jeden z najlepszych opisów ich misji. To historia lotów kosmicznych realizowanych przez NASA – od Apollo 7 do Apollo 17 – których celem było lądowanie człowieka na Srebrnym Globie

Źródło: https://wydawnictwo-astra.pl/
Duarte, Nancy
Slajd:ologia : nauka i sztuka tworzenia genialnych prezentacji
Gliwice : Helion, 2021
Sygn. 100491643
Prezentacje to dziś jedno z podstawowych narzędzi komunikacji biznesowej. Dobrze opracowana i przeprowadzona prezentacja niesie ze sobą nieodparcie atrakcyjną moc przekazu. Z tej książki dowiesz się, jak opracowywać koncepty, przekładać je na język obrazów, przekazywać treści w naturalny, właściwy dla Ciebie sposób. Znajdziesz tu także inspirujące projekty graficzne oraz omówienia przykładów wykorzystania prezentacji przez międzynarodowe firmy.

Źródło: https://helion.pl/
Jasiołek, Katarzyna
Opakowania czyli Perfumowanie śledzia : o grafice, reklamie i handlu w PRL-u
Warszawa : Marginesy, 2021
Sygn. 100491625
Katarzyna Jasiołek przekopała się przez tony opakowań. Wszystko po to, by znaleźć odpowiedzi na serię pytań. Kto projektował najlepsze opakowania? Dlaczego słoiki i etykiety dyskwalifikowały nasze towary na zachodnich rynkach? Jak wyglądał skup opakowań i kto mógł liczyć na to, że jego pudełko czy butelka trafi na wystawę w galerii? I czy PRL naprawdę był szary?

Źródło: https://marginesy.com.pl/
Karolina Izdebska, Momika Klein
Społeczny wymiar dizajnu
Warszawa : Difin, 2021
Sygn. 100491646
Dizajn jest dziś wszechobecny i żywo reaguje na zmiany i problemy społeczne. Jednocześnie właściwie w każdym z obszarów życia społecznego widoczny jest wyraźny wzrost zainteresowania problematyką dizajnu, a myślenie i dyskusje o dizajnie przekroczyły już dawno granice wzornictwa i toczą się współcześnie na styku różnych dziedzin. Prezentujemy książkę, w której Czytelnik znajdzie różnorodne podejścia związane ze społecznym, kulturowym i etycznym obszarem projektowania oraz odwołujące się do problematyki wzajemnych oddziaływań między projektowanymi wytworami i przestrzeniami a ich użytkownikami zarówno na poziomie jednostkowej percepcji, jak i społecznych zachowań i interakcji.

Źródło: https://ksiegarnia.difin.pl/

Malinowska-Parzydło
Zespół wygrany czy przegrany? : w co grają ludzie w firmach
Gliwice : Helion, copyright 2020
Sygn. 100491663
Zespół wygrany czy przegrany? W co grają ludzie w firmach wraz ze stanowiącym jego część Atlasem gier (nie tylko) korporacyjnych to książka napisana przez życie, ludzi i firmy. Chciałabym napisać, że wszelkie podobieństwo do osób i sytuacji jest przypadkowe - ale minęłabym się z prawdą. W firmach znajdziemy niejednego Władcę marionetek, Sprzedawcę małp, Biegającego z taczką, znienawidzonego Korpokaprala lub inne opisane w grach mało chwalebne postaci - podczas gdy marzy nam się zespół 4.0 na wzór Tolkienowskiej Drużyny Pierścienia lub plemienia Na'vi z filmu Avatar.

Źródło: https://helion.pl/
Llop, Rosa
System graficzny w projektowaniu okładek książek : w poszukiwaniu języka parametrów
Kraków : d2d.pl, 2021
Sygn. 100491522
Przekaz graficzny nie wyłania się z umysłu twórcy pod wpływem natchnienia w pełnym i skończonym kształcie­. Jest to rezultat złożonego procesu wymagającego namysłu koncepcyjnego, opracowania strategii oraz zdecydowania zarówno o treści, którą chcemy zakomunikować, jak i o formie, którą zamierzamy jej nadać.

Źródło: https://d2d.pl/produkt/