PolskiEnglishFrançais (France)

 
19-10-2021 (Wtorek)
godz. 17:00 - 18:30
Sala im. Tadeusza Mikulskiego, III piętro

Zapraszamy na czwartą odsłonę comiesięcznego cyklu popularyzatorskich prelekcji „Spotkania z koreańskim kinem popularnym”. Po raz pierwszy spotkanie to odbędzie się nie w trybie online, lecz w murach naszej Biblioteki.

Spotkaniem tym zamykamy blok poświęcony trójce reżyserów debiutujących w latach 90. XX wieku, których dokonania przyczyniły się do popularyzacji koreańskiego kina na arenie międzynarodowej – jego bohaterem będzie Park Chan-wook, twórca głośnej „trylogii zemsty”… i nie tylko.

Gdyby konieczne było wskazanie jednego wydarzenia symbolizującego odrodzenie kinematografii Korei Południowej na przełomie XX i XXI wieku oraz wzrost zainteresowania nią poza granicami kraju, niewątpliwie byłoby to przyznanie w 2004 roku nagrody Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes filmowi „Odlboy”. Park Chan-wook, jego reżyser, przez długi czas był „twarzą” południowokoreańskiego kina na Zachodzie – najbardziej rozpoznawalnym z tamtejszych twórców filmowych i dowodem na to, że powstają tam ciekawe filmy.

Gdy Park odbierał w Cannes nagrodę za „Oldboya”, miał już 41 lat i pięć pełnometrażowych filmów na koncie, w tym jeden ogromny sukces komercyjny w Korei Południowej – „Strefę bezpieczeństwa” z 2000 roku – był też cenionym krytykiem filmowym. Od tego czasu zrealizował jeszcze pięć filmów pełnometrażowych i kilka krótkich metraży, pracował również jako producent.

Podczas spotkania Dawid Głownia przybliży sylwetkę i twórczość Park Chan-wooka, pozostającego wciąż jednym z ciekawszych południowokoreańskich reżyserów. A że w końcu możemy spotkać się na żywo – nie zabraknie fragmentów filmowych.

► Uwaga! uczestników obowiązują maseczki. Prosimy o zachowanie dystansu.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Spotkanie poprowadzi Dawid Głownia – doktor nauk o sztuce UJ, pracownik Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWr, badacz filmu i szeroko rozumianej kultury popularnej. Autor dwóch książek o kinie japońskim oraz kilkunastu artykułów naukowych poświęconych popkulturze. W wolnych chwilach prowadzi fanpage i blog Pan Optykon.