Książki on-line z portalu Legimi.plKsiązki on-line z portalu LibraIbuk.plKatalog zbiorów www.dzb.plCyfrowy Dolny Śląsk
W czasie pandemii Dolnośląska Biblioteka Publiczna funkcjonuje na innych zasadach niż zwykle. Poszczególne działy Biblioteki są wprawdzie otwarte, a Czytelnicy mogą korzystać z wolnego dostępu do półek, jednak czas pandemiczny nie minął, dlatego nadal obowiązują szczególne reguły zachowania i postępowania.

Od 26 października, w związku z nasileniem się pandemii, wprowadzone zostały dodatkowe obostrzenia, tj. zmiana godzin pracy Biblioteki i limitów liczby osób, które mogą jednocześnie w dziale przebywać.
ZASADY UDOSTĘPNIANIA  ZBIORÓW

Wszystkie działy ze zbiorami wypożyczanymi na zewnątrz są otwarte. Czytelnikom zapewniamy wolny dostęp do regałów z książkami, kasetami i płytami.

Obowiązują limity liczby osób przebywających jednocześnie w dziale. Osoby oczekujące prosimy o pozostawanie w  wyznaczonych miejscach.
 

Rekomendujemy zamawianie książek i mediów elektronicznie, bezpośrednio z konta czytelnika. Zamówione w ten sposób zbiory można odbierać po uzyskaniu potwierdzenia o przyjęciu zamówienia przez bibliotekarza.

Przed wejściem do biblioteki znajduje się wrzutnia, do której można wkładać zwrócone zbiory przez 24 godziny na dobę.

Udostępnianie zbiorów na miejscu odbywa się wyłącznie w Czytelni (II piętro). Z Czytelni można korzystać po uzyskaniu od bibliotekarza potwierdzenia rezerwacji złożonej telefonicznie (71 33-52-253) albo mailowo (). Należy podać:
– numer karty czytelnika,
– autorów i tytuły zamawianych publikacji lub informację o celu wizyty (praca własna),
– proponowany dzień i godzinę wizyty.
 
W czytelni udostępniane są książki z księgozbioru podręcznego, książki wydane przed rokiem 1951, dokumenty życia społecznego, roczniki czasopism archiwalnych. Pozostałe książki  ze zbioru czytelni można wypożyczać na zewnątrz.

Czytelnia nie udostępnia gazet i czasopism bieżących.

Liczba czasopism archiwalnych udostępnianych jednorazowo w czytelni jest ograniczona do 1 rocznika.

Czas wizyty w czytelni jest ograniczony do 2 godzin. Można go przedłużyć, jeżeli nie ma innych rezerwacji.
 
Wszystkie książki, płyty, kasety i czasopisma archiwalne zwracane przez czytelników poddawane są 3-dniowej kwarantannie.
USŁUGI INFORMACYJNE
 
Sala komputerowa oraz stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu i baz danych w działach biblioteki są wyłączone z użytkowania.

W celu uzyskania informacji katalogowej, bibliograficznej, zamówienia książek z innej biblioteki itp. prosimy o kontakt telefoniczny (71 33-52-236), mailowy () lub bezpośredni (Dział Informacji, p. 28, II piętro).

Osobom realizującym zamówienia drogą elektroniczną, które chciałyby uzyskać porady, co do wyboru książki, płyty  czy kasety polecamy także kontakt telefoniczny z poszczególnymi działami biblioteki (numery telefonów poniżej).
Literatura dla dzieci i młodzieży – 71 33 52 217
Literatura piękna dla dorosłych – 71 33 52 214
Literatura popularnonaukowa i naukowa – 71 33 52 251, 71 33 52 214
Płyty z muzyką i filmy – 71 33 52 203
Audiobooki – 71 33 52 234, 71 33 52 203
Literatura angielskojęzyczna – 71 33 52 215
Literatura niemieckojęzyczna – 71 33 52 235
Literatura francuskojęzyczna – 71 33 52 222
Literatura w języku koreańskim – 71 33 52
GODZINY OTWARCIA BIBLIOTEKI

Poniedziałek, środa, piątek – 10.30 – 16.30
Wtorek, czwartek – 12.30 – 18.30

Oddział Książki Mówionej:
Poniedziałek, czwartek – (godziny otwarcia są ustalane)
Wtorek, środa, piątek – (godziny otwarcia są ustalane)


Uwaga! W soboty i niedziele wszystkie działy Biblioteki są nieczynne.
PUNKT INFORMACYJNY

Czytelnikom, którzy chcieliby uzyskać dodatkowe informacje na temat usług i zasad funkcjonowania biblioteki, polecamy punkt obsługi czytelnika zlokalizowany na parterze, tel. 71 -33-52-209.
PODSTAWOWE WYMOGI SANITARNE

Każdy wchodzący musi nosić ochronę zakrywającą usta i nos, np. maseczkę.
Po wejściu do biblioteki oraz po oddaniu książek w dziale dezynfekujemy ręce.
Zachowujemy dystans powyżej 1,5 metra.
Ze względu na ograniczoną pojemność działów bibliotecznych, prosimy o skrócenie czasu wizyty do niezbędnego minimum.