Książki on-line z portalu Legimi.plKsiązki on-line z portalu LibraIbuk.plKatalog zbiorów www.dzb.plCyfrowy Dolny Śląsk
Przedstawiamy Państwu oficjalne wyniki VII edycji dolnośląskiego konkursu na opowiadanie i pracę plastyczną „W kręgu fantasy”. W tym roku nie możemy spotkać się w Dolnośląskiej Bibliotece Publicznej osobiście dlatego wyniki przekazujemy Państwu za pośrednictwem Internetu. Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i nauczycielom, którzy zaangażowali się w przygotowanie uczniów do konkursu.
 Nazwiska osób nagrodzonych w kategorii PLASTYCZNEJ

1 miejsce
Wiktoria Stasina
II LO im. St. Wyspiańskiego, Legnica
klasa 2
Opiekun Michał Rocznik
 
2 miejsce
Oliwia Wróblewska
Zespół Szkół w Strzegomiu, Strzegom
klasa 1
Opiekun Marzenna Łaciuk
 

2 miejsce
Zuzanna Kamieniecka
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 7, Wrocław
klasa 7
Opiekun Grażyna Mielnik
  

3 miejsce
Franciszek Tabor
Zespół Szkół Ekonomicznych im. Wincentego Stysia, Świdnica
klasa 2
Opiekun Marzena Bojanowska, Aneta Czapracka-Sawko 


3 miejsce
Klaudia Tomasik
Zespół Szkół Ekonomicznych im. Wincentego Stysia, Świdnica
klasa 3
Opiekun Marzena Bojanowska, Aneta Czapracka-Sawko
 
3 miejsce
Barbara Słońska
LO nr VIII im. Bolesława Krzywoustego, Wrocław
klasa 1
Opiekun Dorota Bzduła
 
Wyróżnienie
Julia Przydatek
II LO im. St. Wyspiańskiego, Legnica
klasa 2
Opiekun Dorota Chmiel
 
Wyróżnienie
Amelia Waligórska
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzicach, Świebodzice
klasa 1
Opiekun Irena Horbaczewska
 
Wyróżnienie
Julia Grzesiak
LO nr IV im. Stefana Żeromskiego, Wrocław
klasa 1
Opiekun Beata Kwapińska
 
Wyróżnienie
Aleksandra Buła
Zespół Szkół Ekonomicznych im. Wincentego Stysia, Świdnica
klasa 4
Opiekun Marzena Bojanowska, Aneta Czapracka-Sawko
 
Wyróżnienie
Amelia Kamuda
LO nr IV im. Stefana Żeromskiego, Wrocław
klasa 2
Opiekun Beata Kwapińska
 Nazwiska osób nagrodzonych w kategorii LITERACKIEJ

Szkoła Podstawowa:

1 miejsce 
Pola Stupak
 Zespół Szkolno -Przedszkolny nr 7, Szkoła Podstawowa nr 19, Wrocław
klasa 7
Opiekun Grażyna Mielnik
 
2 miejsce 
Pola Szajkowska
Szkoła Podstawowa EKOLA, Wrocław
klasa 7
Opiekun Anna Lemke-Sławińska
 
Wyróżnienie
Tymon Inglot
Szkoła Podstawowa w Kuźniczysku
klasa 7
Opiekun Urszula Borowa
 

Liceum Ogólnokształcące:

1 miejsce
Weronika Laszczyńska
I Liceum Ogólnokształcące, Lubin
klasa 3
Opiekun Stanisław Lis
 
2 miejsce
Oliwia Janik
II Liceum Ogólnokształcące, Legnica
klasa 1
Opiekun Dorota Chmiel
 

► Poniżej przedstawiamy krótkie recenzje prac literackich.


Pola Stupak „Najcenniejszy skarb”
Walory opowiadania to ciekawy pomysł i jego konsekwentna realizacja z zaskakującym finałem i troską o wierność moralnemu duchowi literackiego oryginału. Fabuła opowiadania stanowi ciekawy apokryf do dziejów Narnii.
 
Pola Szajkowska „Tajemnica wyspy ludzi”
O wartości opowiadania stanowi interesująco pomyślane, nieoczywiste powiązanie świata przedstawionego z literackim oryginałem: osadzenie fabuły w mniej wyeksploatowanej przestrzeni wykreowanego przez Lewisa świata i intrygująco zawiązany wątek tajemniczej obecności innych ludzi w Narni. Warto zadbać o bardziej przekonywającą konstrukcję fabuły, sukces postaci wyprowadzając w większej mierze z przymiotów bohaterów niż z mocy artefaktów, jakimi się posługują.
 
Tymon Inglot „Pozytywka”
W opowiadaniu pt. „Pozytywka” na szczególną uwagę zasługuje dynamiczna fabuła oraz twórcze nawiązanie do świata przedstawionego powieści Lewis’a. Z wdziękiem ukazano charakterystyczną dla kultury brytyjskiej tradycję picia herbaty.
 
Weronika Laszczyńska „Obcięte skrzydła”
Opowiadanie wyróżnia się intrygującym pomysłem oraz konsekwentną jego realizacją o niewątpliwych walorach narracyjnych, zawierającą ciekawie nakreślony wątek przemiany protagonistki oraz interesujące, sprawnie wkomponowane w tok opowieści i funkcjonalnie z nią związane elementy koncepcji fantastycznej rzeczywistości. Na docenienie zasługują starania o wycieniowanie motywacji Takahe. Niejednoznaczny, zaskakujący finał stanowi istotny walor fabuły. Solidny tekst I satysfakcjonująca lektura.
 
Oliwia Janik „Niewidzialni”
Walorem tekstu jest ciekawe, bo niejednoznaczne wykorzystanie elementów fantastycznych do subtelnego zarysowania problematyki społecznego wykluczenia i indywidualnego dramatu odrębności/odmienności w pierwszej części fabuły. Fragmenty tekstu świadczą o wrażliwości autorki na językowe aspekty opowieści (delikatny komizm oraz udany pomysł na nazwę fantastycznej dziedziny). Gdy w drugiej części tekstu elementy fantastyczne nabierają konkretniej jednoznaczności, a tempo wydarzeń wzrasta, świat przedstawiony traci przekonywającą motywację. Warto było zadbać o wygranie przyjętej w punkcie wyjścia strategii niejednoznaczności do końca. Potencjał zawarty w pierwszej części tekstu warto jednak niewątpliwie rozwijać!

 

 
Przygotowane dla zwycięzców nagrody wyślemy pocztą. Prosimy o cierpliwość.