UWAGA!

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Czytaj więcej…

Zrozumiałem
Teresa Grzybkowska
Kobieta wodzem chwalebnego czynu. Twórczynie pierwszych polskich muzeów i ogrodów filozoficznych
Wydawnictwo Tako, 2018
Sygn: 100458299
W książce przedstawiono sylwetki kobiet, które położyły podwaliny pod polskie muzealnictwo, tworząc takie miejsca jak Dom Gotycki w Puławach czy Arkadia (ogród filozoficzny) niedaleko Nieborowa. Autorka przybliża nam ich dokonania w szerokim kontekście historyczno-obyczajowym europejskiej epoki Oświecenia. Lektura bez wątpienia będzie ciekawa dla osób interesujących się historią sztuki, ale też obyczajowością i kulturą XVIII-ego wieku.

Źródło: opis własny.
Kurnicki Karol
Ideologie w mieście
Wydawnictwo Nomos, 2018
Sygn: 100458296
Książka jest konsekwencją stwierdzenia, że przestrzeń miejska to społeczny produkt i jako taka jest zawsze ideologiczna. Pytania, jakie są w niej postawione, i wynikłe z nich rozważania odnoszą się do sposobów funkcjonowania oraz konsekwencji tej ideologiczności. Książka jest próbą praktycznego zastosowania „zwrotu przestrzennego” w naukach społecznych, co oznacza, że opiera się na zestawieniu i równoczesności, podstawionych w zamian tradycyjnie linearnej argumentacji. W nawiązaniu głównie do Lefebvre’a, Bourdieu i Boltanskiego wypracowuje koncepcje przestrzennej ideologii czy przemocy, wskazując zarazem możliwości opartej na przestrzenności krytyki społecznej w sytuacji, gdy „wszystko jest ideologiczne”.

Źródło: http://www.nomos.pl
Ambroziewicz Piotr
Złote lata polskiej chuliganerii. 1950-1960
Wydawnictwo PWN, 2018
Sygn: 100458341
Jaki jest rodowód chuligana? Dlaczego chuligan stał się problemem politycznym?
Jak mucha zwalczała chuliganerię?

To tylko niektóre z wielu ciekawych pytań, które autor stawia w zakrojonej na szeroką skalę opowieści o pladze, jaka nawiedziła Polskę Ludową w latach pięćdziesiątych minionego stulecia – chuligaństwie. Wielu czytelników lektura może zaszokować. Z kolei miłośników literatury i filmu zainteresują chuligańskie fascynacje autorów dzieł papierowych i celuloidowych. Jest jeszcze coś, co wyróżnia tę książkę – to ważny dla każdego rozdziału i dla wielu sytuacji opis tła, na jakim rozgrywają się przedstawione wypadki. Tła politycznego, społecznego, obyczajowego. Z kolei dołączone do każdego rozdziału „Niezbędniki” wyjaśnią (młodszemu lub po prostu mniej w historii zorientowanemu) czytelnikowi: kto, co i dlaczego.

Źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl
Thurmann-Moe Dagny
Kolorowa rewolucja. Architektura, wnętrza, moda
Wydawnictwo Agora S.A.
Sygn: 100459333
Szarzejemy. Bezpieczne czernie i biele wypełniają krajobraz, nasze mieszkania i szafy. Tymczasem jesteśmy stworzeni, by żyć wśród kolorów.
W białych pomieszczeniach częściej się mylimy. Barwna architektura sprawia, że chętniej ze sobą rozmawiamy, a w dobrze dobranym kolorystycznie ubraniu czujemy się bardziej pewni siebie. Od kilkudziesięciu lat miasta, domy i ubrania tracą barwy, równocześnie gwałtownie rośnie sprzedaż leków antydepresyjnych. Bez kolorów jesteśmy jak emocjonalni ślepcy. Norweska dizajnerka Dagny Thurmann-Moe alarmuje: najwyższy czas rozpocząć kolorową rewolucję. Na przykładach własnych projektów pokazuje, jak wykorzystywać kolory w architekturze, wnętrzach i własnej szafie, by żyło nam się lepiej i przyjemniej.

Źródło: http://wydawnictwoagora.pl/
Wileczek Anna
Kod młodości. Młodomowa w kontekstach społeczno-kulturowych
Wydawnictwo PWN, 2018
Sygn: 100458300
W czasach gdy – jak śpiewał Pezet: „My gadamy slangiem, chociaż nie jesteśmy gangiem, / każdy gada slangiem, chociaż umie też normalnie, /ale gada slangiem, to zostało w nas od lat, gadamy tak slangiem, gadamy slangiem...” – proponujemy książkę, która może stanowić swoiste kompendium wiedzy o fascynującym zjawisku językowo-komunikacyjnym – młodomowie. Posługuje się nim młodzież dla zabawy, rozgrywania relacji rówieśniczych czy odgradzania się od dorosłych... Posługują się nim także użytkownicy, którzy młodość metrykalną mają już za sobą, ale czują się młodzieńczo lub chcą uchodzić za młodych duchem i pełnych życiowej nonszalancji lub oddziaływać na młodych odbiorców. Kod młodości zyskuje więc na uniwersalności, gdyż staje się pożądanym elementem współczesnego outfitu i świadomości nie tylko nastolatka.

Źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl
Stern Stefan , Sir Cooper Cary
Mity zarządzania. Czego nie rozumieją szefowie?
Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018
Sygn: 100458308
To nie jest zwykła książka o zarządzaniu. Ani poradnik o tym, jak pracować więcej i szybciej. Wręcz przeciwnie. Jeśli przeszkadza wam mikrozarządzanie, irytuje was to, że wasz szef myśli, że zawsze ma rację, nie wiecie, co dzieje się w firmie i nie macie najmniejszej ochoty wysiadywać kolejnych nadgodzin w biurze – dobrze trafiliście. Choć zaczynają od tego, że nie ma jednego dobrego stylu zarządzania, Stefan Stern i Cary Cooper pokazują, że istnieje wiele złych. Stern i Cooper starają się zwrócić uwagę na to, jak istotna może być w firmie ludzka perspektywa. Nie tylko dla pracownika, lecz również dla szefa, któremu w końcu powinno być wolno mieć problemy czy uczucia i który czasem może czegoś nie wiedzieć.

Źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl
Fried Jason, Hansson David Heinemeier
REMOTE. Pracuj zdalnie, biuro jest zbędne
Wydawnictwo Helion, 2018
Sygn: 100455926
Praca zdalna jest jedną z obietnic przyszłości, które pojawiły się w konsekwencji burzliwego rozwoju technologii. Dzięki tej książce przekonasz się, jak łatwo dziś można współpracować z ludźmi znajdującymi się w różnych zakątkach świata. Dowiesz się, jakie narzędzia i techniki ułatwią maksymalne korzystanie z możliwości telepracy. Co istotne, w publikacji wskazano również wady takiego modelu działania, co pozwoli na w pełni świadome podjęcie decyzji. W końcu idea pracy zdalnej ma być nie tyle sposobem na cięcie kosztów zatrudnienia, ile na poprawę jakości pracy i zwiększenie satysfakcji z jej wykonywania!

Źródło: https://onepress.pl
Elmore Bartow J.
Obywatel Coke
Wydawnictwo Rebis, 2018
Sygn: 100458314
Książka zajmująco opowiada o tym, jak firma za pomocą outsourcingu, wsparcia rządu, narzędzi rynkowych oraz lobbingu zbudowała globalne imperium. Coca-Cola wyrosła na giganta w czasach, gdy zasoby były ogólnie dostępne, lecz ich obecne braki znacznie utrudniają jej działanie, a produkty firmy dodatkowo wyczerpują bogactwa naturalne naszej planety i pogarszają stan zdrowia jej mieszkańców.

Źródło: www.rebis.com.pl
Nowakowska Magdalena
Starożytna Grecja od kuchni
Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017
Sygn: 100458327
Kto gotował dla Platona i Sokratesa? Gdzie były kobiety, podczas gdy ich mężowie biesiadowali? Jak wyglądały przybory kuchenne? Czy Grecy wychodzili na lunch? W zaglądaniu do kuchni zawsze jest coś ekscytującego! To właśnie za kulisami dojrzymy to, czego nie widać na nakrytym stole. Książka omawia temat tradycji kulinarnej starożytnych Greków – pierwszych mistrzów kuchni europejskiej. Opowiada o codziennej strawie zwykłych ludzi, produktach obecnych na stołach starożytnych Greków, o upodobaniach smakoszy i okolicznościach, w których gotowanie stało się w Grecji równie ważne jak filozofia czy poezja.

Źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl
Matuszewski Paweł
Cyberplemiona. Analiza zachowań użytkowników Facebooka w trakcie kampanii parlamentarnej
Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018
Sygn: 100458291
W najnowszej książce Paweł Matuszewski przygląda się ostatnim wyborom parlamentarnym w Polsce oraz sposobowi prowadzenia kampanii na Facebooku. Na podstawie klasycznych oraz współczesnych teorii badań społecznych socjolog stara się uchwycić nowe zjawiska zachodzące w Internecie między wyborcami, politykami i partiami. By tego dokonać, wykorzystuje konstrukt cyberplemion – wyizolowanych wspólnot, istniejących wyłącznie w świecie cyfrowym, między którymi zachodzą najróżniejsze relacje: od rzadko spotykanych i ściśle uwarunkowanych migracji do znacznie powszechniejszych otwartych konfliktów i sporów.

Źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl