Artoteka Dolnośląskiej Biblioteki Publicznej im. Tadeusza Mikulskiego we Wrocławiu 
to prezentacja dzieł sztuk plastycznych w zbiorach Biblioteki.
Prace skompletowano według spisu alfabetycznego nazwisk autorów.

   

Antoniewicz Mirosław 
„Łodzie czasu” 
Wrocław, 1994.  50/40 cm; olej, papier 

Jasna tonacja barw; przeważają różne odcienie żółci, jedynie tło jest stalowoszaro-błękitne. Zaznacza się wyraźnie czerwony symbol geometryczny oraz zapis nutowy wykorzystany przez artystę w kompozycji.


Antoniewicz Mirosław 
„Łodzie czasu II” 

Wrocław, 1994.  50/40 cm; olej, papier 

Kontrastowa tonacja barw; żółć, czerwień, brąz i czerń na szarym tle.


Antoniewicz Jurij 
„Suche liście” 
Wrocław, 1994.  53/69 cm;
olej, papier 

Jasna i ciepła tonacja barw; przeważają żółć i czerwień.



Dąbek Irena
„Barwy ziemi” 
Wrocław, 1992.  60/80 cm; technika własna 

Monochromatyczna gama barw, oparta całkowicie na różnych odcieniach brązu, Grube warstwy farby w kolorze ciemnobrązowym kładzione na jasnobrązowym tle.


Dawska Maria
„Tadeusz Mikulski”
Wrocław, 1993. 82/115 cm; 
olej, płótno 

Barwy przenikają się wzajemnie, nachodzą na siebie; sylwetka Tadeusza Mikulskiego słabo wyodrębnia się od tła.


Dumanowska Helena 
„Dziewczyna w ogrodzie ”  Wrocław, 1994. 82/115 cm; olej, płótno

Dominuje chłodna tonacja barw ożywiona jedynie przez plamę czerwieni z prawej strony obrazu.




Działocha Marta

„Słoneczniki” 
Wrocław, 1994. 82/115 cm; 
olej, płótno

Kontrastowe zestawienie barw. Żółto-brązowe kwiaty 
słoneczników wyraźnie wyodrębniają się od fioletowego tła.


Gabrysiak Władysław
„Akcenty tematyczne” 
Wrocław, 1988.  150/80 cm; technika własna 

Ciemna tonacja barw; kolory przechodzą od ciemnego granatu na górze po czerwień na dole obrazu. Wyraźnie zaznaczone kontury poszczególnych motywów tematycznych wyodrębniają od siebie barwy.


Gostylla-Pachucka Maria
„Kompozycja” 
Wrocław, 1994.  150/80 cm; tkanina 

Kontrastowe zestawienie barw; czerwień, żółć i zieleń formy kulistej odcinają się od czarnego tła.


Hondo Elżbieta Jolanta
„Terra” 
Wrocław, 1995. 110/63 cm; olej płótno.


Hondo Elżbieta Jolanta

„Rysunek bez tytułu” 
Wrocław, 1996.  150/80 cm; papier, ołówek

Rysunek czarnym ołówkiem na jasnym tle.


Hondo Elżbieta Jolant
a
„Rysunek bez tytułu” 
Wrocław, 1989. 150/80 cm; papier, ołówek

Rysunek czarnym ołówkiem na jasnym tle.



Hrisulidis  Michał
„Zasłony I” 
Wrocław, 1999. 108/78 cm ; rysunek: piórko, tusz.

Czarne sylwetki postaci wyraźnie zaznaczają się na tle tworzonym przez płaszczyzny bieli, fioletu, szarości i czerni.

(w kolekcji od 2012)



Hrisulidis  Michał
„Zasłony II” 
Wrocław, 1999.  108/78 cm ; rysunek: piórko, tusz.

Czarne sylwetki postaci wyraźnie zaznaczają się na tle tworzonym przez płaszczyzny jasnego brązu i czerni.

(w kolekcji od 2012)


Hrisulidis  Michał
„Arlekin"
Wrocław, 1999.  136/106 cm; olej, płótno

Ciemna gama kolorystyczna; sylwetka arlekina delikatnie wyodrębnia się od ciemnego tła. Dominuje jasny i ciemny brąz oraz ciemna zieleń.

(w kolekcji od 2012)


Hrisulidis  Michał
„Otoczenie I” 
Wrocław, 1986. 100/80 cm; olej, płótno

Obraz abstrakcyjny, dominuje ciemna gama kolorystyczna która tworzą nakładające się na siebie pasma błękitu, zieleni, brązu i czerni.

(w kolekcji od 2012)



Hrisulidis Michał

„Otoczenie II” 
Wrocław, 1986. 100/80 cm; olej, płótno

Obraz abstrakcyjny, ciemna gama kolorystyczna, w dolnej partii obrazu zdecydowanie dominuje brąz, w górnej – granat i czerń.

(w kolekcji od 2012)

 



Hrisulidis Michal
„Monotonia” 
Wrocław, 1989. 150/80 cm ;olej, płótno

Kontrastowe zestawienie barw; wizerunek głowy i dzban na pierwszym planie wyraźnie odcinają się od czarnego tła. 
Z tyłu obrazu cytata wiersza Konstandinosa Kawafisa i opis obrazu, zamieszczone przez artystę.



Kacalak Danuta 
„Samotność miasta” 
Wrocław, 1993. - 80/150 cm; tempera, akryl 

Ciemna tonacja barw; dominuje szarość i błękit w różnych odcieniach. Jedynie na górze obrazu ożywienie wprowadza różowa forma

 



Kamiński Włodzimierz

„Dwa” 
Wrocław, 1970.  82/115 cm; olej, płótno

Kontrastowe zestawienie barw; sylwetki koni na pierwszym planie – biała i czarna – odcinają się od czerwonego tła.

 


Kardamasz Artur
„Bez tytułu ” 
Wrocław, 1997.  82/115 cm; olej, płótno

Gama barw bardzo zróżnicowana: dominuje pomarańcz, zieleń, błękit i biel na złotawo-żółtym tle.

Wiesław Kładź
„Kwiaty” 
Wrocław, 1978.  82/115 cm ; olej, płótno

Dominuje chłodna tonacja barw z dominacją zieleni i bieli.


Kosicka - Piech Bożena

„Pejzaż” 
Wrocław, 1994.  82/115 cm ; olej, płótno

W przedstawionym pejzażu dominują ciemne barwy – brąz i zieleń w różnych odcieniach – które rysują się na stalowoszaro-błękitnym tle.


Krajewski P.

Kompozycja”
Wrocław, 1975.  82/115 cm ; olej, płótno

Dominuje chłodna tonacja barw: szarość, zieleń i błękit na ciemnym tle.

Krakowska-Zastawnik Zofia 
„Most Tumski” 
Wrocław, 1994.  30/70 cm; olej, płótno

Widok miasta z żółtymi ścianami budynków i czerwonymi płaszczyznami dachów które wyodrębniają się na tle ciemnobłękitnego nieba.

Krokowska-Zastawnik Zofia
„Panorama” 
 Wrocław, 1994.  30/70 cm ; olej, płótno

Pejzaż miasta utrzymany w tonacji monochromatycznej. Ożywienie wprowadza czerwony dach kościoła (pośrodku obrazu)

 

Krupska H.
„Jesienny krajobraz”  
1994.  30/70 cm; olej, płótno

Różnorodna gama barw. Kolory łagodnie przechodzą od błękitu na górze poprzez zieleń do szarości na dole obrazu.

 

Kus Konstanty
„Bull” 
Wrocław, 1994.  30/70 cm; olej, płótno 

Ciemna tonacja barw; w tle sylwety gór o różnych odcieniach szarości i brązu. Żółto-pomarańczowe drzewa na pierwszym planie wprowadzają ożywienie.


Lepkowska - Pieczewicz Halina
„Pejzaż” 
Wrocław, 1994.  82/115 cm; olej, płótno

Monochromatyczna gama barw, zdominowana całkowicie przez różne odcienie błękitu i szarości. Pewne ożywienie wprowadza pomarańczowa barwa słońca odbijającego się od lustra wody.

Murawska Ludmiła
„Tadeusz Kotarbiński” 
Wrocław, 1994.  115/82 cm; olej, płótno

Dominuje ciemna gama barw, nieznacznie tylko urozmaicona przez biel koszuli i włosów portretowanego. Sylwetka T. Kotarbińskigo słabo wyodrębnia się od tła.

 

Olszewski Stanisław
„Samotne drzewo” 
Wrocław, 1994.  olej, płótno

Monochromatyczna, ciemna gama barw. Barwy przechodzą od bieli i szarości na górze do ciemnej zieleni, brązu i czerni na dole.

 

Orzechowska Maria
„Dom Jeziora III”
Wrocław, 1994.60.51 cm; olej, płótno

Chłodna gama barw na którą składają się różne odcienie bieli i błękitu gdzieniegdzie tylko przełamane z żółcią.

 

Orzechowska Maria
„Autoportret ” 
Wrocław, 1992. olej, płótno

Ciemna gama barw. Sylwetka M. Orzechowskiej wtapia się w tło, jaśniejsze akcenty barwne wprowadza tylko biżuteria portretowanej.

 



Paczkowski J.
„Pejzaż ” 
Wrocław, 1982.  olej, płótno

Kolorystyka pejzażu zdominowana przez intensywną zieleń liści i trawy oraz brązowy budynek chaty na pierwszym planie.

 

Paczkowski J.
„Pejzaż ” 
Wrocław, 1982.  olej, płótno

Kolorystyka pejzażu zdominowana przez brąz i zieleń na biało-błękitnym tle.



Paczkowski J.

„Pejzaż” 
Wrocław, 1982. olej, płótno

Kolorystyka pejzażu zdominowana przez intensywną zieleń liści i trawy oraz brązowy budynek chaty na pierwszym planie.

 

Paderewska Aleksandra
„Obraz III ” 
 Wrocław, 1982. olej, płótno

Zróżnicowana gama barw przechodząca od granatu na dole poprzez żółć, czerwień i brąz na górze.

 

 

Parskiewicz Bogusław
„Boguszów Gorce ” 
Wrocław, 2009.  40/30 cm; pastel, papier

(w kolekcji od 2011)

Obraz kolorystycznie zdominowany przez szare i brązowe płaszczyzny ścian budynków przedstawione na tle błękitnego nieba.



Parskiewicz Bogusław
„Boguszów nocą ” 
Wrocław, 2009. 30/40 cm; pastel, papier

(w kolekcji od 2011)

Ciemna gama barw. Czarne sylwetki budynków na pierwszym planie przedstawione na tle ciemnoniebieskiego nieba



Piekarczyk Teresa
„Czas miniony, czas przyszły” 
 Wrocław, 1985. 100/120 cm; olej, płótno.

Jasna twarz przedstawiona pośrodku obrazu wyodrębnia się z ciemnego tła. Nieznacznie występuje czerwień.

Ranalski Stanisław
„Bez tytułu” 
 Wrocław, 2009.  grafika drzeworyt, papier

Kontrastowa gama barw. Wyraźnie zarysowane, czarne kontury postaci na jasnym tle

Ruszkiewicz Marian 
„Mali obserwatorzy”
Wrocław, 1978.  100/70 cm; olej, płótno .

Ciemna tonacja barw na którą składają się żółć, czerwień, zieleń, błękit i brąz – wzajemnie się przenikające.


Rybicka Zofia

„Baszta” 
Wrocław, 1990. olej, płótno

Ciemna gama barw. Dominuje granat, ciemna zieleń i brąz; jedynie pośrodku obrazu urozmaicenie wprowadza jasna przestrzeń nieba.

Sagan Lucjan
„Na granicy światła”
Wrocław, 1993.  65/50 cm; olej, płótno.

Geometryczne formy o barwie brązu (przełamanego z czerwienią) wyraźnie odcinają się od jasnoszarego tła.


Smoliński Czesław 
„Poszukiwanie przestrzeni” 
Wrocław, 1993.  45/60 cm ; olej, płótno 

Ciemna gama kolorystyczna; wzajemne przenikanie się ciemnobłękitnych i stalowoszarych barw wprowadza do obrazu spokojny i melancholijny nastrój.


Steyer  B.
„Luba Mandex” 
Wrocław, 1990.  100/130 cm; olej, płótno

Kontrastowa gama barw. Jasne i ciemne formy geometryczne o wyraźnie zarysowanych konturach na czarno-granatowym tle.

Szpakowska-Kujawska Anna
„Plafon” 
Wrocław, 1975.  malarstwo w holu głównym biblioteki

 


Thulie Elżbieta
„Wejście” 
Wrocław, 1993. 75/100 cm; olej, płótno.

Duże kontrasty barwne uzyskane poprzez zestawienie bieli, czerwieni i różnych odcieni błękitu.




Tod Tady

„Pejzaż” 
Wrocław, 1990. olej, płótno

Pejzaż utrzymany w ciemnej tonacji: barwy przechodzące od żółci po lewej do czerni po prawej stronie obrazu.

 

Trybalski Paweł
„Meloman” 
Wrocław, 1990. 82/115 cm; olej, płótno

Jasna gama barw: dominuje żółć, biel, jasna zieleń i czerwień. Wyraziste kontury przedstawionych przedmiotów podkreślają odrębność barw.



Wajda Zofia
„Matarani Peru” 
Wrocław, 1974.  93/65 cm; olej, płótno.

Jasne sylwetki skał rysują się wyraźnym akcentem na tle granatowej tafli wody i stalowoszarego nieba.

Werszler Rafał
„Brama do raju - ogień” 
Wrocław, 1993. 200/60/60 cm; metal, szkło

(w kolekcji od 1993)

Szkło kryształowe,  w żelaznej bramie


Werynski

„Pejzaż” 
Wrocław, 1974.  60/70 cm; olej, płótno .

Ciemna i monochromatyczna gama barw; dominacja brązu i szarości wzajemnie się przenikających.

Wołoszczan-Kuzniar Małgorzata
„Bez tytułu” 
Wrocław, 1974. 72/55 cm; olej, płótno

Kontrastowe zestawienie barw; dominacja bieli i brązu w dolnej partii obrazu; na górze większa różnorodność kolorystyczna: czerwień, zieleń i szarość

Wroński Tadeusz 
„Para”  
Wrocław, 1995. 130/80 cm; olej, płótno 

Ciemna gama barw; dominuje fiolet, ciemna zieleń, brąz, czerń. Przedstawione postacie słabo wyodrębniają się od tła.



Zawadzki Zdzisław 
„Atelier II” 
Wrocław, 1986. 70/80 cm; olej, płótno 

Obraz monochromatyczny; dominują różne odcienie błękitu, gdzieniegdzie tylko przechodzące w fiolet i czerń.



Żelechowski Krzysztof
„Medytacje”
Wrocław, 1993. 100/130 cm; kolaż

Gama barw bardzo zróżnicowana: białe, żółte, czerwone i niebieskie sylwetki postaci i przedstawionych przedmiotów na szarym tle.



Żelechowski Krzysztof

„Medytacje” 
Wrocław, 1994. 100/130 cm; kolaż papier

Gama barw bardzo zróżnicowana: białe, żółte, czerwone i niebieskie sylwetki postaci i przedstawionych przedmiotów na szarym tle.

Żemojtel Katarzyna
Drzewo” 
Wrocław, 1992. 150/80 cm; rysunek, papier

Rysunek czarnym ołówkiem na jasnym tle.

 



Autor nieznany.
„Pejzaż"
Wrocław, 1994.  100/130 cm; olej, płótno

Chłodna gama barw : dominuje błękitna płaszczyzna morza i ciemne sylwetki drzew na pierwszym planie.

Autor nieznany. 
„Okno"
Wrocław, 1994. 130/100 cm; olej, płótno

Kolorystyka obrazu zdominowana przez zestawienie dwóch dominujących barw : granatu i bieli.

Autor nieznany
„Kompozycja”
Wrocław, 1994. pastel, papier

Kontrastowe zestawienie barw: wizerunek obejmujących się postaci na pierwszym planie w ciemnej tonacji, tło żółto-pomarańczowe.


Autor nieznany
„Kompozycja” 
Wrocław, 1994.  olej, płótno

Kontrastowe zestawienie barw: bieli, różu, czerwieni, zieleni, błękitu i szarości. Formy geometryczne o wyraźnie zarysowanych konturach podkreślają odrębność kolorów.


Autor nieznany
„Martwa natura” 
Wrocław, 1994.  olej, płótno

Gama barw bardzo zróżnicowana: różowe kwiaty kontrastują z ciemnym, zielono-brunatnym tłem.


Autor nieznany
„Pejzaż” 
Wrocław, 1994. akwarela, papier

Kolorystyka pejzażu zdominowana przez różne odcienie zieleni drzew oraz brązowy budynek chaty na pierwszym planie.

Autor nieznany
„Pejzaż” 
Wrocław, 1994. akwarela, papier

Pejzaż utrzymany w  tonacji barwnej którą tworzą zieleń, błękit, brąz i czerń w różnych odcieniach.

Autor nieznany
„Bez tytułu ” 
grafika, papier

 

Autor nieznany
„Pejzaż” 
Wrocław, 1994. akwarela, papier

Pejzaż utrzymany w tonacji barwnej którą tworzą zieleń, błękit, brąz i czerń w różnych odcieniach.

Autor nieznany
„Pejzaż” 
Wrocław, 1994. akwarela, papier

Pejzaż utrzymany w tonacji barwnej którą tworzą zieleń, błękit, brąz i czerń w różnych odcieniach.

Autor nieznany
„Pejzaż” 
 Wrocław, 1994. akwarela, papier

Pejzaż utrzymany w tonacji barwnej którą tworzą zieleń, błękit, brąz i czerń w różnych odcieniach.

   

(opracowanie merytoryczne Damian Tyws, opracowanie graficzne Rafał Werszler - 2012)
aktualizacja : 2013